Навадворскі яслі-сад
231983, Гродзенская вобл., Аг. Новы Двор, вул. 1 Мая, 10а, тэл. 8-01513-22167

Мы развіваемся

Экалагічнае выхаванне чалавека пачынаецца з ранняга дзяцінства. Чым раней пазнаёміцца маленькі чалавек з дзіўным светам прыроды, тым мацней будзе жаданне берагчы ўсё жывое і расце.
У нашай установе з 1994 года закладваецца падмурак экалагічнай адукацыі дашкольнікаў і дарослых. У гэты ж час была створана экалагічная сцежка «Мой родны кут», якая праходзіла за тэрыторыяй дзіцячага сада.
Фарміраванне экалагічнай культуры ў дзяцей дашкольнага ўзросту немагчыма без зносін дзіцяці з прыродай. Менавіта яна робіць яго дапытлівым, узнёслым і добрым.
Экалагічнае асвета толькі ў тым выпадку акажа прыкметнае ўздзеянне на дзіця, калі ахопіць яго эмацыйную сферу.
Эфектыўнасць фарміравання асноў экалагічнай культуры дашкольнікаў шмат у чым залежыць ад правільнага выбару метадаў і форм экалагічнай адукацыі. У сваёй працы мы выкарыстоўваем: заняткі, экалагічныя гульні (дыдактычныя, ролевыя, рухомыя), назіранні, доследы і эксперыменты, гульнявыя навучальныя сітуацыі, экскурсіі, экалагічныя выставы, акцыі, забавы .
Адным з аптымальных метадаў, якія спрыяюць развіццю пазнавальных навыкаў, крытычнага мыслення, уменне эксперыментаваць, сінтэзаваць і самастойна канструяваць свае веды камунікатыўных навыкаў, умення арыентавацца ў прасторы, лічыцца метад праектаў, які мы шырока выкарыстоўваем у экалагічным выхаванні дашкольнікаў. Спецыфіка метада праектаў заключаецца ў тым, што адукацыйны працэс накладваецца на працэс ўзаемадзеяння дзіцяці з навакольным светам. Педагагічнае ўздзеянне ажыццяўляецца ў сумеснай з выхаванцамі дзейнасці, абапіраецца на натуральны вопыт дзіцяці. Можна сказаць, што, працуючы па метадзе праектаў, выхавальнік ажыццяўляе педагагічнае суправаджэнне дзіцяці ў дзейнасці па асваенню навакольнага свету. Экалагічны праект, перш за ўсё, гэта рашэнне задач экалагічнай адукацыі ў працэсе даследавання.
Найбольш ўдалымі і цікавымі былі праекты: «Птушыная сталоўка», «Экалагічная лыжня», у рамках якіх была арганізавана работ з дзецьмі, педагогамі і бацькамі. Праекты "Птушка года", "Экалагічная сцежка дашкольнай установы адукацыі" "Чароўная кропелька", "Мае сакавітыя фарбы".
Пачынаючы з верасня месяца і заканчваючы жніўнем, мы на працягу ўсяго навучальнага года стараемся будаваць працу па экалагічнай адукацыі па ўсіх яе накірунках (рэжымныя моманты), улічваючы сезоннасць года і наяўнасць пэўнай асяроддзя для ажыццяўлення экалагічнага выхавання дзяцей дашкольнага ўзросту. Экалагічнае развіваючае асяроддзе ў нашай установе дашкольнай адукацыі, можна аб'яднаць у дзве групы.
Першая група – гэта элементы, створаныя ў памяшканні; другая – элементы эколага-развіваючага асяроддзя на тэрыторыі дзіцячага садка.
У дзіцячым садзе на працягу многіх гадоў функцыянуе экалагічная пакой, задача якой з'яўляецца далучэнне дзіцяці да міру прыроду, фарміравання экалагічнага светапогляду, а ў групавых памяшканнях створаны куткі прыроды і міні-лабараторыі.
Экалагічная пакой - упадабанае месца нашых выхаванцаў, дзе яны з вялікім задавальненнем даглядаюць за раслінамі. Тут жа размешчана міні-лабараторыя, бібліятэка.
Для рэалізацыі задач экалагічнага адукацыі дзяцей мы арганізуем наступныя віды дзейнасці:
• - заняткі;
• - гульнявая дзейнасць, сюжэтна-ролевая гульня, якая адлюстроўвае розныя падзеі ў прыродзе або прародазахоўваючую дзейнасць дарослых;
• - працоўная і практычная дзейнасць па стварэнню ўмоў для жывых аб'ектаў у зялёнай зоне;
• - мастацка-творчая дзейнасць, стварэнне іза прадукцыі на аснове ўражанняў ад прыроды або дзейнасці людзей у прыродзе;
• - пазнавальна - практычная дзейнасць — эксперыментаванне;
• - самастойная пазнавальная дзейнасць — назіранне;
• - моўная дзейнасць;
• - прыродаахоўная дзейнасць;
• - комплексная дзейнасць - кантакт з аб'ектамі расліннага і жывёльнага свету, зносіны з прыродай, ацэначныя меркаванні, любаванне.
У зімовым садзе размешчаны разнастайныя расліны, дзе даецца магчымасць дзецям круглы год назіраць і даглядаць за імі. Экалагічная пакой шырока выкарыстоўваецца для правядзення заняткаў сезоннай пляцоўкі, створанай з мэтай педагагічнай падтрымкі дзяцей ад года да трох гадоў, якія не наведваюць нашу ўстанову. Вось менавіта з гэтага ўзросту дзеці ўключаюцца ў першы этап экалагічнага марафону які працягваецца на працягу знаходжання дзіцяці ў дзіцячым садзе, праца з імі ў першым класе (1 клас на базе установы дашкольнай адукацыі) і самыя глыбокія веды ў гэтым кірунку дзіця атрымлівае пераступіўшы парог школы, менавіта так ажыццяўляецца пераемнасць з дзяржаўнай установай адукацыі «Навадворская сярэдняя школа Свіслацкага раёна».
На тэрыторыі дзіцячага садка ёсць куткі змешанага лесу, саду, агарода, клумбы, штучнага вадаёма, што дазваляе нам выкарыстоўваць дадзеныя аб'екты для экалагічнай сцежкі. Экалагічная сцежка — гэта навучальны, спецыяльна абсталяваны маршрут у прыроду, які ахоплівае ў сабе цікавыя для назірання і даследавання прыродныя аб'екты. Асноўнае яе прызначэнне — стварэнне аптымальных умоў для выхавання і фарміравання высокай экалагічнай культуры паводзін у прыродным асяроддзі.
Аб'екты экалагічнай сцежкі даюць вялікія магчымасці для іх практычнага даследавання (сэнсарнае развіццё), правядзення сістэматычных назіранняў (развіццё ўвагі, мыслення), гульняў, працоўнай дзейнасці, экалагічных святаў (эмацыйнае развіццё) на працягу ўсяго навучальнага года. Летні аздараўленчы перыяд найбольш спрыяльны для фарміравання ў дзяцей пачуцця блізкасці да прыроды, суперажывання ўсяму жывому. Для больш прадукцыўнага выкарыстання экалагічнай сцежкі намі быў складзены пашпарт. Куды ўвайшлі: карта-схема маршруту экалагічнай сцежкі для дзяцей і педагогаў; план-схема маршруту па зададзеных прыпынках, апісанне прыпынкаў маршруту. Пачынаючы з ранняй вясны і да позняй восені для правядзення назіранняў, простых доследаў, працоўнай дзейнасці актыўна выкарыстоўваецца сад і агарод. Спачатку гэта праект «Агарод на акне».
Затым прыпынак экалагічнай сцежкі ўстановы адукацыі» «Агарод». На якой знаходзяцца градкі для агароднінных культур. Зразумела, адных ведаў не дастаткова для фарміравання ў дзяцей гуманнага стаўлення да прыроды мы стараемся ўключаць дзяцей у пасільную для іх ўзросту практычную дзейнасць – ствараць умовы для пастаянных і паўнавартасных адносін дзяцей з жывой прыроды. Тут хлопцы могуць пасадзіць і паназіраць за ростам свайго ўраджаю (бульбы, цыбулі, кропу, гароху і інш.), але каб ён вырас і даў свае плады, для гэтага неабходна за ім даглядаць: паліваць, палоць, рыхліць.
Сіламі выхаванцаў, бацькоў і педагогаў сабраны і аформлены гербарый лекавых, палявых і лугавых раслін, калекцыя насення і пладоў.
Без удзелу бацькоў немагчыма ажыццяўляць экалагічнае выхаванне дашкольнікаў. У сваёй дзейнасці мы стараемся актыўна далучаць бацькоў да экалагічнага выхавання дзяцей. Традыцыйным стала правядзенне свята Сарокі (Жавараначкі прыляціце).
Усе мы, добра разумеючы экалагічныя праблемы, стараемся актыўна ўдзельнічаць у прапагандзе ідэй беражлівых адносіны да прыродных рэсурсаў, з гэтай мэтай мы праводзім экалагічныя акцыі: «Ачысцім планету!», «Дапаможам братам нашым меншым!», «Пакармі птушак!», акцыя да міжнароднага дня Зямлі «Хай садок наш квітнее і зелянее», і інш.
Пры правядзенні акцыі «Пакармі птушак» ажыццяўляецца праект «Птушыная сталоўка» дзеці разам з татамі майстравалі кармушкі для птушак. Экспанаты паказалі, якая багатая фантазія і ўмелыя рукі ў нашых дзяцей і іх бацькоў.
Бацькі ўдзельнічаюць у выставах вырабаў з прыроднага матэрыялу, а таксама ў добраўпарадкаванні і азеляненні тэрыторыі дашкольнай установы.
Экалагічнае выхаванне – адно з асноўных напрамкаў у сістэме адукацыі, гэта спосаб ўздзеяння на пачуцці дзяцей, погляды і ўяўленні. Дзеці адчуваюць патрэбу ў зносінах з прыродай.
Сваім вопытам работы ў экалагічным напрамку мы з задавальненнем дзелімся з калегамі дзіцячых садоў на днях адчыненых дзвярэй, семінары для кіраўнікоў, выхавальнікаў.
Але, ні адно толькі пастаяннае зносіны з прыродай здольна абудзіць і развіць эстэтычнае да яе стаўленне. Мы стараемся звяртаць увагу дзяцей на прыгажосць прыроды, назіраць за станам раслін і паводзінамі жывёл, атрымліваючы ад гэтага задавальненне і заўважаючы прыгажосць жыцця, ўсведамляць, што прыгажосць ніяк не вызначаецца ўтылітарным падыходам (многія дзеці лічаць, тое, што шкодна, то непрыгожа).
Галоўнае, заўсёды памятаць: перш чым навучыць дзяцей бачыць прыгажосць і разумець сутнасць прыгожага як эстэтычнай катэгорыі, трэба развіваць іх эмацыйную сферу, бо пачуцці дзяцей яшчэ недастаткова ўстойлівыя і глыбокія, носяць выбарчы і суб'ектыўны характар.
Задача выхавальнікаў і бацькоў – падвясці дзяцей да разумення таго, што ўсе мы разам, і кожны з нас паасобку ў адказе за Зямлю, і кожны можа захоўваць і прымнажаць яе прыгажосць...

Загадчык Якута І. С.


счетчик посещений

Каляндар

«    Октябрь 2018    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

Апытанне

Полноценное развитие детей - это
Полная семья
Материальное обеспечение
Хорошее питание
Благоприятные условия жизни
Хорошие друзья
Доброжелательные родственники
Другое

Воблака тэгаў

2017 - Год науки Гродненский областной ИК Свислочский районный ИК Гродненский областной ИРО Парк активного отдыха Коробчицкий олимп Туристическая привлекательность Гродненщины Послание Президента белорусскому народу и Национальному собранию Календарь событий 2016 года Cобытия 2016 года Фотопроект Вчера и сегодня Приглашаем в спортивные залы V Всебелорусское народное собрание Легенды Гродзеншчыны Августовский канал приглашает Велодвижение Память о Великой победе Детский правовой сайт Сайт МО физиков Свислочского района Безвизовый въезд Гродно Сетевое взаимодействие педагогов 1 ступени Свислоччины